lördag 4 juli 2009

Vi är framtiden

Alltså,sitter och tänker på en sak...Det är sjukt egentligen..men det är vi som är framtiden,jag menar vi är den generation som får barn,som ska uppfostra dem till något bra,vi ska skydda dem och hjälpa dem och stötta dem igenom allt...då menar jag allt...Vi ska och måste vara bra förebilder för det tror jag iallfall påverkar våra barn och deras framtid och trygghet. Jag har min mamma att tacka för mycket,min mamma har format mig mycket till den jag är,det kan jag erkänna..hon har gjort och format mig,så att ja kan ta ansvar över ett eget hem,att jag kan laga mat,våra syrianska maträtter,att jag kan tvätta städa,ta hand om gäster som kommer och så..tro mig jag har sett med egna ögon,ungdomar som inte blivit uppfostrade till det utan de e bortskämda rakt över och det gör mig så arg,när slutar sånna ungdomar vara barn?När växer de och blir vuxna??Kvinnor och Män?När lär de sig ens att diska? Vi är framtiden,det är vi som gör det och för att göra den måste vi som sagt växa upp och ta emot framtiden som mogna människor...Framtiden är inget du kan stoppa...puss då

1 kommentar:

- H * sa...

- so true !