lördag 4 juli 2009

Vad är det som händer Sverige?

Seriöst,vad är det som händer här i Sverige?Händer nog överallt,men faktum är att jag bor i det här landet,jag är född i det här landet,och jag ska dö i det här landet.Varje dag kan man nästan läsa i tidningarna om allt hemskt som händer,våldtäkt,misshandel,mord,knarkhandel,rån ja allt. Jag menar om man kollar tillbaka i tio tjugo år,så kunde man sova utan att ens låsa sin ytterdörr eller inte ens låsa sin cykel,du kunde tillochmed sova med fönstret öppet om du bodde på en bottenvåning. Jag säger såhär,jag talar för mig själv,men jag tror jag talar för nästan alla er som läser den här bloggen. Jag låser min dörr om ja kommer hem och bara ska vara hemma i tio minuter och vet ja ska ut igen,jag låser min cykel(om ja hade någon)jag har inte min balkongdörr öppen om jag sover eller om jag inte är hemma och observera,då bor jag högst upp på tredje våningen.. Det har blivit så otryggt i det här landet(ska vi jämföra med vissa andra länder,har vi det bra men som ja skrev tidigare,ja bryr mig om det här landet,ska leva här)Nu det här senaste året har jag blivit lite rädd för att gå ute om det är sent faktiskt,jag har respekt för mörket,för mycket av överfallen som händer är ju i mörkret, och om jag måste göra det,pratar jag i mobil och har nycklar i handen som ja kan trycka upp i nyllet på den som försöker sig på mig och hoppas då de borrar sig in i ansiktet på personen=)
Vad jag tror skulle kanske minska brottsligheten i det här landet är att om vi i Sverige ökar på våra fängelsestraff och gör dem lite hårdare...dvs,lägger till dödsstraff,eller tortyr...Så här enkelt är det,mördare våldtäcktsmän pedofiler ska dö...de ska inte leva,de har tagit ifrån en människa en stor del av deras liv o framtid,...men nej,begå brott i det här landet,spela lite kokko och sen hamnar du på något psyk och är ute efter ett år..eller åk in för dråp och va ute efter två år..det märkliga är tycker jag att knarkhandlare och knarklangare får mkt längre straff än mördare oftast och det tycker jag är helt befängt okej knarklangarna påverkar flera människors liv men det har de människorna valt frivilligt...inte de som blir mördade och våldtagna, de är så hjälplösa...En sak till jag tänkt på,varför får inte hela sveriges befolkning lämna sina fingeravtryck hos polisen eller något,så skulle det vara mkt lättare att lösa mord och andra fall..och det skulle nog minska ordentligt också.Det sista jag skulle vilja skriva i det här inlägget är att riv alla våra fängelsen,de är fan rena rama hotellen och gräv hålor i marken och släng ner alla idioter utan någon kontakt med omvärlden alls=)..
puss och gonatt..blir bara arg och frustrerad över hur det här jävla landet fungerar..

1 kommentar:

Nazli sa...

snygg blogg