fredag 1 maj 2009

NÄR DIKTEN BLIR VERKLIGHET..

För några veckor sedan snackade jag med en kompis till mig..Gulay www.kurdishflower.blogspot.com. Hon berättade för mig om hennes bästa kompis,att hon förlorat sin dotter på två år att hon somnat in,att hon tagit sina sista andetag. Så frågade Gulay mig om hon fick ta en dikt som hon läst,som jag skrivit och ge den till sin kompis. Jag fick panik...jag blev så ledsen,att min dikt som jag skrivit,nu helt plötsligt blivit verklighet.Självklart visste jag att sånt händer då jag skrev dikten,men den blev så verklig.. Men självklart sa jag ja...men jag ville göra om den lite ..såhär blev den och den lästes upp på begravningen.
  • Mor,far jag sitter på ett moln,jag ser hur ni gråter
  • snälla lyssna till er inre röst som säger att jag aldrig mer kommer åter
  • Jag är på den bästa platsen man kan vara
  • jag vet att jag hit upp för tidigt fick fara
  • Fast ni inte mig mig ser
  • så ska ni veta att jag vakar över er
  • Jag hör era böner och ser hur ni gråter
  • Ni måste förstå att jag aldrig mer kommer åter
  • Ni har så många frågor men ni får inga svar
  • Far va stark du e allt mor har kvar
  • Jag önskar jag kunde ta bord all smärta som i era hjärtan brinner
  • knäppa med fingrarna så allt ont bara försvinner
  • Jag önskar jag fick ta farväl på ett fridfullare sätt
  • Jag vet ni tycker det varken var rättvist eller rätt
  • När jag tog mitt sista andetag
  • så var det för er mitt hjärta slog sitt sista slag
  • Inte visste jag att det va slutet på mitt liv
  • men jag insåg det,då jag upp mot himlen tog ett kliv
  • Från denna jord jag tog klivet.
  • Mor och far det tar inte slut efter livet
  • Jag lever nu i en värld där bara änglar ler
  • jag lever i ett paradis där ingen annan mig ser Hit är ni inte redo att komma än
  • platsen kallas för paradiset och himlen
  • när ni levt färdigt er plats på jorden
  • får jag krama er igen och säga de heliga orden
  • att jag er älskar och saknat
  • och att jag hela tiden över er vakat

Vila i frid ängeln Newal..och må gud ge dina föräldrar styrka...Ingen förälder vill överleva sina barn..ja tror INGEN vill göra det..så orättvist och hemskt..men gud har en mening med allt han tar från jorden..det tror jag..

3 kommentarer:

KurdishFlower sa...

Tack älskade gumman för att du skrev dikten, det uppskattades verkligen av alla.

Älskar dig sötnos!

Diana sa...

inget du ska tacka för älskling...my pleasure..tyvärr...

puss på hjärtast älskling love u 2...

KurdishFlower sa...

Massor med shääääääääääääääääärlek <3