lördag 21 mars 2009

RÖSTEN,MAKTEN,RESPEKTEN,KUNGEN AV MUSIK

THE KING of THE KINGS Ibrahim Tatlises Den här mannen,han gott folk han är RESPEKT.Den här mannen har något,ingen av er har,förrutom pengar...så har han det,han har rösten!!Jag bara älskar hans musik. Den är så mäktig och berörande.Den är stark dessutom.Hans röst är gudomlig alltså jag ler bara ja skriver detta. Ja kan bli riktigt deppig till hans musik,de sorgliga låtarna alltså.Men problemet är ju att jag fattar typ ingenting av det han sjunger. Ja lovar er,bara därför vill jag så gärna lära mig turkiska,för att förstå,för jag vet att texterna är grymma, Gulle har ju översatt en o annan åt mig. Ska be Ninos ge mig en intensivkurs i turkiska och gör han inte det,så strejkar jag,vägrar laga mat eller städa eller tvätta hans kläder hehe. Jag har varit på två av Ibrahim Tatlises konserter, den ena i Istanbul och den andra här i Sverige faktiskt,i Solna. Jag säger bara såhär...fyfaaan vilken jävla upplevelse,vilken känsla. Kommer han hit så tvekar jag inte att gå på hans konsert igen och då betalar jag det som krävs..eller min älskling betalar hähähä...samma skit egentligen=) Det som är så skönt med den mannen är ju att han är så känslig haha och han visar det också,han kan sitta mitt i sin show,när en artist uppträder med en känslig låt och gråta haha kolla bara här när grymmt duktiga Yusuf Harputlu uppträder på Ibrahim Tatlises Show(Ibo show)http://www.youtube.com/watch?v=wdduOiDQY40 kolla 3.30 och framåt o sen 4.15 hahaha..så söööt..
  1. http://www.youtube.com/watch?v=Nk87G0w9E9M
  2. http://www.youtube.com/watch?v=OJ_-eOfl1zM&feature=related
  3. http://www.youtube.com/watch?v=-1u1mxq5d88&feature=related
  4. http://www.youtube.com/watch?v=hMBk4qNKddE (grymt bra duett)

Några av MÅNGA bra låtar jag gillar med honom.

Finns faktiskt flera bra turkiska sångare.vi har ju :

  • Alisan
  • Izzet Yildizhan
  • Orhan Ölmez
  • Ismail Yk
  • Yusuf Harputlu
  • Emrah
  • Mahsun Kirmizigul
  • Özcan Deniz

där är några av de ja tycker sjunger bra..googla så får ni något att lyssna på..om ni googlar på Ibrahim Tatlises,lägg märke till hans orkester,vad fint deras kläder brukar matcha inredningen hehe...puss och godnatt...Måste även tillägga att ja varit gift i ett halvår idag..(fan känns som mer,märkligt nog) puss och pysss

1 kommentar:

Anonym sa...

De alla är Kurder egentligen.Men Sjunger på turkiska för att kurdiska var förbjöd i Turkiet.90 procent av turkiska sångare eller sånagarske har kurdisk bakgrund.Kurder har bra röst eftersom de har lidit många hundra år och det syns på deras röster