tisdag 5 maj 2009

Finns mirakel?Tror du på dem?

Tror ni på mirakel?Finns dem?Vad är mirakel för dig?
Mirakel för mig är när någon gör det omöjliga. Ska berätta om ett exempel, Den här personen är en kvinna,med respekt för hennes familj så skriver jag inga namn,men hon är en släkting,nära sådan. För ett och ett halv år sedan, fick hon beskedet man inte ens önskar sin värsta fiende,hon hade cancer. Kvinnan är i medelålders,har familj och barn som nästan alla e utflugna. Hon är mitt i livet, ska såsmåningom bli farmor,mormor. Kan inte ens föreställa mig chocken,smärtan hon och hennes familj fått utstå.Men vi som släkt kännde oss så hjälplösa,kunde inget göra förutom att be. Hon var så stark,hur mkt hon än måste lidit,fick ja aldrig se det,aldrig.Hon tröstade folk som va ledsna för hennes skull och hon sa hela tiden,jag ska inte dö. När jag besökte henne på sjukhuset,köpte jag en plastros,med ett kort i och i kortet skrev jag "När den här rosen vissnat,då ska jag sluta be för dig" Lite mer än två månader innan mitt bröllop,blev det plötsligt riktigt allvarligt,släkten ringdes in och läkarna sa att det inte är mycket kvar. Men nej,hon hade inte tänkt ge upp..Läkarna va förvirrade,de hade bara en fråga och det var HUR kunde hon?Hur kunde hon överleva det kritiska tillståndet?Fyra gånger lyckades hon lura döden..FYRA gånger..När jag fråga henne sa hon. Diana det handlar om att du måste kämpa,du får inte ge upp..du måste vara stark och viktigast av allt..du måste TRO,för tror du inte,klarar du det aldrig. Idag mår hon stundvis mkt bra och ibland lite sämre,..låt det ta den tid det tar, bara hon mår bättre än hon mår sämre och att hon såsmåningom blir frisk.Men jag tror på att hon kommer övervinna det.Hon är mitt mirakel och det har jag sagt till henne flera gånger. Hon är en anledning på att jag tror på mirakel..Hon är mitt mirakel.
Uppskatta varandra,ta hand om varandra, bråka inte med varandra, säg att ni älskar varandra och framförallt sluta aldrig att lita på din tro...för den är en del av dig..
puss tills vidare..

3 kommentarer:

joziane sa...

OMgod Va fint skrivet,jag rös när jag läste den...Det e klart d finns mirakel as long as u believe....

Diana sa...

tack gumman..ee som du säger...så länge som du tror på det..så finns det...im with u..sugarpie hehe

Sev sa...

Du glömde nämna att hon dessutom har fått 2 barnbarn under den här tiden, verkligen glad för hennes skull :))
Med tillräckligt stark tro kan ALLT hända!