torsdag 19 mars 2009

Bröllopstankar?

Jaa ni,alla ni som vill gifta er och som inte är gifta,jag hoppas innerligt den dagen kommer för eran skull och när den väl kommer..njuuut av varje del och sekund av den.För förhoppningsvis kommer den dagen bara en gång i ditt liv och det är en av dina bästa dagar. Saker man ska tänka på inför bröllopet är alla,precis allt.Kamerateam,sångare,lokal,catering,kläder,smink osv osv och därför är det bra att våga be och ta emot hjälp,så du inte får för mkt ansvar över dig,inför din stora dag.

  • Kolla med kvällens sångare,har du vissa låtar du vill att han ska spela,säg till han och finns det låtar du inte vill höra,säger du till han också. Men gå inte in och styr för mkt,för då blir det bara kalle-anka av allting.
  • Det viktigaste av allt tycker jag är att ha ett bra kamerateam dagen till ära. För kamerateamet,kommer vara de som är med dig hela dagen,fångar alla ögonblick åt dig.Så kolla upp ett bra kamerateam och kolla gärna lite på deras verk innan,de brukar ha det på hemsidor eller så. Jag valde http://www.panoramastudio.se/ och jag ångrar mig inte en blekaste sekund,kunde inte varit bättre.
  • Cateringen, det tycker jag är den jobbigaste biten,för det är så petigt där,du ska tänka på maten,tilltuggen,färgtema,blommor,drycken tårtan.....jaa ni, och cateringen är också en viktig del den kvällen..slarvar de med servicen och gör ett dåligt jobb,då blir gästerna missnöjda och det kan förstöra stämningen(tro mig jag vet,ja har varit på sånna bröllop). Därför är det bra att ha ett ess i rockärmen som vi hade. Vi bad min mans två farbröder att ha koll,dvs kolla så att gästerna va nöjda och att cateringen skötte sitt,för det är bra att någon kan styra upp det lite för det har inte du tid med den dagen.

Njuuut,bara njut av den här dagen,hur nervös du än är,var inte det,för det är inget att vara nervös över,ju mer nervös du är,desto större risk är det för att du kommer få en blackout. Driiiiick och ät något också, för stressen kan göra dig yr så vätska o mat är bra.(tro mig jag vet)Bjud på dig själv och njuuuut...Det gud har fogat samman ska ingen människa skilja åt

pusss puss

Inga kommentarer: