torsdag 22 januari 2009

Skäms inte folk?

Igår när jag skulle gå på bio, såg jag något som jag sett flera gånger och som gjort mig lika irriterad varje gång. Såg en gravid kvinna med en cigarett i handen. Jag hade en sån stor lust att gå fram till henne ta cigaretten från hennes hand slänga den på backen o ge henne en fet lavett(har hon tur får hon ett märke på kinden efter min hand,så hon blir påmind) så hon vaknar till liv. Seriöst,vad tänker vissa människor med??Har de någon vett i huvudet?Jag menar om du röker under graviditeten, får barnet många skadliga ämnen i sig via moderkakan och navelsträngen...Det är farligare för fostret än för mamman och de giftiga ämnena stannar längre hos fostret. E man en sån stor egoist egentligen?Seriöst. Kolla på den här bilden här ovan..det är ju Britney Spears och hon ska typ vara en förbild för många??Ja jättebra förebild ser jag det som patetiska människa..som det står i texten runtomkring henne på bilden "Now that you´re pregnant you´re not just eating for two...you breathing for two" Ibland brukar jag kolla på programmet unga mödrar som brukar sändas på kanal 5. Man följer då unga tjejer som blivit eller ska bli mammor i ung ålder. När jag kollat på det programmet kan jag bli ganska arg efteråt också. De kan sitta i köksbordet med sina vänner och barnet sitter i sin barnstol där, jättegulligt och blir matat av mamman och samtidigt som hon sitter och matar sitt barn, sitter hon och hennes vänner och röker..Är det mänskligt?Ärligt talat,skämms man inte?Ditt barn sitter inte ens en halvmeter ifrån dig och äter tillochmed..så sitter du med dina fula vänner som inte heller verka ha någon vett i huvudet och röker?Är det för jobbigt att ta sina feta arslen och gå ut på balkongen eller så???Varför jag blir så arg e för att barnen,de är så oskyldiga stackarna,de kan inte säga ifrån eller gå därifrån...
Ne det va allt for so long..puss så länge

2 kommentarer:

KurdishFlower sa...

Nej, folk är helt pantade, jag vet exakt hur du känner, jag blir lika knäpp varje gång jag ser sånt jag med!

KurdishFlower sa...

Du är utmanad i min blogg gumman!