söndag 11 januari 2009

Lär känna Diana lite till

This is my family...min underbara familj..från mitt bröllop den 20 sep-08 bifogar mer bilder ngn annan gång Som ni ser på mitt efternamn är jag inte svensk, eller det ser ni på utseendet också förmodar jag. Jag är syrian, men jag är född och uppvuxen här i Sverige. Vi syrianer är ett folk med rötter i det forna Mesopotamien. Vi är ättlingar till de gamla araméerna som främst utmärkte sig inom handeln samt genom språket, arameiskan. Arameiskan vid tiden för ca 2000-3000 år sedan var som engelskan idag. Syrianerna antog kristendomen för ca 2000 år sedan och räknas som dem första kristna. Vi tillhör olika kyrkor men majoriteten är medlemmar i den syrisk ortodoxa kyrkan. Idag lever vi i diasporan (utanför vårt hemland) pga olika orsaker, där folkmord och speciellt Seyfo under första världskriget, har varit en stor bidragande orsak till massflykten. Idag har vi alltså inget land. Så vi tänkte ta över Sverige lite sakta men säkert. Vi syrianer kallar oss även för assyrer, vi e lite uppdelade men för er läsare som tror att det är ngn skillnad på dessa grupper, så är det inte det..det är samma sak men i olika beteckningar. Så varsågoda till en historielektion i världsklass :-)

http://kurdishflower.blogspot.com/ in här och läs hur en läsare till hennes blogg som inte ens känner henne skickat henne en telefon på hennes födelsedag...är inte det sjukt gulligt??jag fyller den 16 december så ni vet haha..Gulay..gumman va bara tvungen att länka haha.. ska försöka ta mig en fight med min kudde klockan är trots allt tre nu..pusss hörs imorgon

3 kommentarer:

KurdishFlower sa...

Hahahha du är bäst! :)
Ja det var verkligen gulligt! Puss!

Anonym sa...

Hej Diana

Vilket otroligt fint bröllopskort på hela familjen!
Du var /är jättevacker!
Kram , din gamla handbollscoach Camilla

Anonym sa...

hahahaha det med att vi tänkte ta över Sverige...hahaha fööör skön e du...