torsdag 4 mars 2010

Friendship

Vänskap...

Vänskap är något som jag har lärt mig att prioritera högt,speciellt de senaste åren. En vän för mig,är en vän som finns där i vått och torrt,en vän som lägger sina egna bekymmer åt sidan för stunden för att hjälpa dig.En vän som inte dömmer dig,då du inte bör bli dömd. Jag kan helt ärligt säga,att jag skulle gå väldigt långt för de personer jag kallar mina vänner..väldigt långt..

Jag kan säga såhär,jag är inte och har nog inte varit den bästa vännen,men jag försöker verkligen.Jag är inte perfekt absolut inte.Jag har på senaste tiden märkt att jag blivit väldigt ärlig mot mina vänner,ibland lite för ärlig,men det är inget som jag vill för att göra de illa utan så,däremot tvärtom,jag säger vad jag tycker och tänker,så att de kanske märker något som de själva inte märkt eller tänkt på. Sen hoppas jag att mina vänner är lika ärliga mog mig,för jag uppskattar det...Fine jag kan bli ledsen,men får ta det,så länge det är sanningen så hjälper det mig,inte stjälper.

Tänker tillbaka på den tiden då man trodde man va vän med vissa men inser idag att det nog va ganska ytligt,jag menar vart är de vännerna idag isåfall?Mycket var mitt fel men inte allt...IM NOT PERFECT!!!.

Ju äldre man blir,desto svårare är det nog att skaffa sig vänner,man blir mer kräsen tror jag,man litar inte lika lätt på nya människor som till en början är främlingar.Men,men...

När jag flyttade hit till Linköping,så kan ja helt ärligt säga att jag saknade min familj o släkt o vänner och det gör jag fortfarande,men nu har jag lärt mig att leva med det,det har blivit en del av min vardag..Ska jag sitta och tycka det är jobbigt så blir det jobbigt...det är bara att acceptera läget..Jag har skaffat mig ett liv här och min man är det viktigaste för mig..Har inte så mkt vänner här,har min mans familj/släkt och min kusin i Norrköping och min bror i Vadstena och det är en trygghet,men har funnit en vänskap med en tjej och jag kan verkligen säga att hon är min vän. Har fått tryggheten i en vänskap som jag vill ha...så det känns skönt att man har en VÄN på nära håll, inte 13 mil bort...

Har inte bloggat på väldigt länge,jag är medveten om det,men har inte varit motiverad direkt..men antar att motivationen är tillbaka..

puss och kram...

Diana

Inga kommentarer: