måndag 29 mars 2010

Smink,en av mina största passioner!

Ni som känner mig vet hur mycket jag älskar och brinner för smink. Jag ångrar mig att jag inte läste en makeuputbildning och visst det är inte försent,så man vet aldrig.

Jag kan inte komma ihåg när jag fick upp intresset för smink,minns när jag sminkade min kusin Sara  när vi var små och hon såg ut som en clown ungefär haha men men..övning ger färdighet...haha,sen me åren har man provat lite på familj och vänner,men jag har aldrig kännt mig så 100% i min sminkning då jag sminkat folk och det tror jag inte man gör förren man har en utbildning..

Det jag tycker är roligast att sminka..det är ögon helt klart,visst fan är det svårt att få det att se likadant ut på båda ögonlocken men man får öva...övning ger färdighet som man säger..80% av de gånger jag sminkar mig till vardags det är för att jag tycker det är kul,att testa sig fram med nya färger blanda dem  och skapa fina övergångar...Här nedanför ser  några exempel på sminkningar och resultaten är helt ok...jag gillar när det är "lite sotat" inte för mycket,om jag inte ska ut på fest eller något.

Ett tips när man lägger ögonskugga det är att ha en higtech lighter som ni ser på bilden här nedanför..den färgen heter platina och kommer från makeupstore (som 90 procent av mitt smink haha)och det är grym. Jag använder den som en primer på ögonlocket innan jag lägger på ögonskuggan,för en intensivare,mer hållbar färg. Tro mig den är verkligen grym,jag har svårt att vara utan den nu när jag vant mig med den...man kan använda den på kinderna och även på läpparna,som jag har blandat den med en ögonskugga så blir det som ett fint läppstift,som håller grymt bra...får visa bild på det någon gång...Viktigt med den här produkten som med många andra produkter visserligen är att man inte tar den med fingarna,man får använda en spatel,baksidan av en pensel eller något för att gräva ut en bit..



Detta var allt för idag..återkommer snart med lite mer bilder och shiiit....ska försöka fota min samling någongång på över 100 ögonskuggor och få med här haha..

puss tills vidare..Diana

Inga kommentarer: