tisdag 2 juni 2009

Min mormor

Mormor...."Mejme"..

Det har nu gått fyra år,nu den 6 juni,sveriges nationaldag...sjukt vad tiden gått fort,önskar jag hade kunnat stanna tiden,för att få mer tid med dig..du va en sån underbar människa...tack för all tid,kärlek och trygghet jag fått av dig..vila i frid..och saknar dig...du är med mig i mina tankar och i mina böner Mejme..jag glömmer dig ALDRIG...vi ses där uppe..jag vet du vakar över oss..TACK!

  • Du har lämnat oss för att kliva upp mot himlen
  • Jag insåg det,då jag såg dig lilla i din säng
  • Våga inte gå fram för att säga farval
  • Inser nu hur mitt hjärta knutits ihjäl
  • Står en bit ifrån, jag betraktar dig
  • Varför Mormor,Varför var du tvungen att lämna mig?
  • Ser ut som du sover,men du har nu fått frid
  • Den sjätte juni 2005 ,det var din tid
  • Ville springa fram och skaka om dig
  • Skrika,snälla kom tillbaka till mig
  • Men inser nu att du är på en tryggare plats
  • Jag vill kalla det för guds palats
  • Du kämpade mot döden i över två år
  • Under all denna tid,det inte gått,då vi inte fällt en tår
  • Din sista tid,du bara kännde smärta
  • Ditt plågande skrik, gick rakt in i mitt hjärta
  • Dina bara och anhöriga om dig tog hand
  • Du satte verkligen allas våra hjärtan i brand
  • Masserade dina fötter och händer
  • Tårarna på kinderna nu bildade ränder
  • Dina barn var hos dig då du somnade in
  • Du såg så fridfull ut,Mejme du var så fin
  • På en finare och tryggare plats du inte kan vara
  • Nu mot guds rike du fått fara
  • Du nu hos morfar kommer hamna
  • Så ni två efter alla dessa år varandra kan omfamna
  • Detta var din tid
  • ÄLSKAR DIG MEJME,VILA I FRID/Diana Barsom 2005

Inga kommentarer: