tisdag 26 maj 2009

Ordet Varför??

I dagarna omkom en av våra syrianska ungdomar,en tragedi,en sorg och början på ett helvete. Jad lider med hans anhöriga och ber gud om att ge dem styrka att ta sig igenom detta helvete de utsatts för.Killen blev bara 20 år och han hade hela livet liggandes framför sina fötter.Men så är det,gud ger och gud tar,han tar sina änglar från jorden,för de är för bra för att leva här,han tar dem upp till sig,till sitt paradis,himmelriket. För 11 år sedan omkom min kusin i en bilolycka endast 20 år gammal,hon hade ingen chans att överleva,läkarna försökte rädda henne under 8 timmars operation,men de var hjälplösa,för guds vilja att ta henne till sig var starkare än läkarnas förmåga att kunna rädda henne.Det var ett helvete och det är ett helvete än idag,när jag tänker på henne.Den återkommande frågan som återkommer än idag är VARFÖR?VARFÖR GUD??Varför just hon??Man läser om olyckor i tidningar men man tänker,att sånt händer inte mig eller mina anhöriga,men jo det gör det. Man känner sig så hjälplös i den stora sorgen,när man ser hennes familj gå igenom helvete.Det enda positiva som jag kan se i det är att hon inte led,att hon inte hade ont eller kännde något.Nu är hon i paradiset Alla som förlorat någon,må gud ge er styrka och kraft att ta er igenom denna sorg.Gud välsigne er.

Inga kommentarer: