onsdag 4 februari 2009

Ond mamma

Idag när jag var på väg till träningen hörde jag något som fick mitt hjärta att brista. Står i rödljusen och brevid mig står en tjej, i min ålder kanske något år äldre. Hon pratar i telefon,med vad jag antar är hennes pojkvän och jag hör henne skrika;Hur kunde du vara otrogen mot mig?Om du valde att vara det,hur kunde du vara det med min mamma?Du är en hora och hon är en större hora. Jag bara stod där och kände hur kall jag blev i kroppen. Sen skriker hon några ord minns inte exakt vad det var och sen avslutar hon samtalet med att säga : Må du ruttna i helvetet och ta min mamma med dig.ag tänkte,var det allt hon hade att säga?Iofs vet jag inte hur samtalet började eller hur länge det varat. Så tittar hon på mig och säger, vad du än gör,presentera aldrig din kille för din mamma eller ännu bättre skaffa dig inget förhållande. Jag håller upp min hand med min vigselring och säger försent. Så log hon och sa: Du tillhör dem som kallas tur och så gick hon. I den stunden ville jag bara springa efter henne krama henne,tyckte så synd om henne,alltså hennes blick var helt tom. Jag sitter här och funderar på, okej om killen är en idiot men hur fan kan ens mamma vara med ens pojkvän?Jag menar ens mamma har butit en i nio månader,hon har vårdat, älskat och skyddat en sen man var liten bäbis och sen ska hon helt plötsligt vara med ens kille??det är skamligt,sjukt,vidrigt.Hur kan man vilja sitt barn så illa? En sån sak händer bara på tv i typ Glamour,men verkligheten är tydligen inte så långt från filmvärlden.Ne nu ska jag skriva en dikt..va ett tag sen..puss så länge..och här är ett citat ja läste häromdagen som är grymt bra.. " Vänner är som en BH. Nära hjärtat och bra som stöd." *Henri Nouwen*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glamours intriger händer tydligen i verkligheten oxå..haha stackars brud...grymt citat förresten..puss

Diana sa...

aaa fan..så synd om henne hahaha...aa citatet e grymt fifan hahaha pusssipuss

KurdishFlower sa...

Det finns tyvärr folk till allt i den här världen och vi har hollywood att tacka för det mesta.

Diana sa...

aa men fan det är elt sjukt gulle..världen e cepe hehe..