tisdag 27 januari 2009

Så fint på ytan men...

Tittade på baywatch igår natt, gud vad jag älskade den serien när jag var liten. Jag är en sån person som älskar havet. Jag älskar att se det i solnedgång, tycker det är så fint och sen vågorna mot stranden...vilken syn. Ni som känner mig, vet att fast jag älskar det VÄGRAR jag bada i det. Varför?Jag brukar föreställa mig att det är massa med småfiskar i vattnet som vill äta på mina fötter hahaha, jag tycker det är obehagligt, att inte kunna se vad mina fötter rör vid. På vår smekmånad i Thailand var vi bara på stranden de två första dagarna och hade jag fått bestämma hade vi inte ens varit då. Min man älskar stranden så för hans skull. Andra dagen på stranden,som även blev våran sista dag där såg jag något som definitivt inte skulle få mig o gå i vattnet där,inte ens röra det med tårna. Sitter i min solstol och blickar ut över vattnet och Ninos ligger brevid mig och solar,helt plötsligt ser jag en man inte mer än 20 meter ut, stå och vifta med armarna. Alltså inte tänker man, han håller på att drunkna,utan jag tänkte, han vinkar till någon han känner på stranden. Jag tittar,men jag ser att de står ingen där och vinkar till honom utan jag ser hur folk springer i vattnet och hur de blåser i visselpipor,för att de andra som jobbar på stranden ska höra dem och komma till undsättning. Fast det var så varmt den dagen,kännde jag att kroppen frös till is. Jag ser hela räddningspådraget och jag ser hur de får tag i mannen men sedan tappar de greppet om han och han försvinner under vattnet. Ninos sitter brevid mig och ställer sig upp och säger att han ska in i vattnet och hjälpa till, men rädd för havet som jag är,lyckades jag övertala han att stanna. De får upp mannen och lägger han på stranden och de försökte med återupplivningsförsök men det funkade inte. I över 45 minuter höll de på,men till ingen hjälp. Visade sig att det var en ryss och han var 54 år och det var strömmarna under havet som hade tagit tag i honom,mannen hade ingen chans. Havet,så fint på ytan men under ytan döljer sig ett helvete...

1 kommentar:

KurdishFlower sa...

Usch, vad hemskt, må han vila i frid.. :(