torsdag 30 juli 2009

Extrem överlevnad..

Sitter nu och tittar på Discovery channel på en serie som heter extrem överlevnad som handlar om hur man överlever i olika situationer. Jag kan säga att jag blivit äcklad varje gång jag tittat på serien. Bear Grylls heter killen som är den man får följa och han visar hur man ska tackla hinder,vad man ska äta och vad man ska undvika...Han visar oss sanningen som vi inte ens tänker på eller vill tänka på.Häromdagen åt han en groda och grillade en orm,jag ville bara spy så vidrigt var det,men när man tänker efter,om man fastnar mitt ute i ingenstans och har ingen förtärning eller dryck,hur långt går man för att få föda?Äter man en groda eller en orm?Idag säger jag nej,men tror fan att om jag skulle vara i den situationen att jag skulle fantisera om att jag åt hamburgare samtidigt som jag tuggar på grodan hehehe...Helt sjukt hur naturen egentligen hjälper en. Häromdagen läste jag i tidningen om ett par som stulit en båt och fastnat ute till havs, de människorna hade ju ingen mat men de drack tillslut havsvatten(saltvatten) och sitt eget urin men de överlevde inte. Eller Alive,har ni inte sett filmen??Hur de äter på sina döda vänners kroppar..vidrigt,men viljan att överleva tar över....hoppas man aldrig behöver hamna i en sån situation..puss då

Inga kommentarer: